Boginfo

  
 
Museum Tusculanums Forlag bruger cookies for at huske dine indstillinger. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Accepter cookies
 
Bookmark and Share      Nyhedsbrev   Print siden  

Hjarvard, Stig (red.)
Northern Lights vol. 2.
Media in a Globalized Society

2003, 292 s., hft.
ISBN 978-87-7289-861-2
Tidsskrift: Northern Lights
ISSN 1601-829X
Vejl. pris198 DKK  30 $  27 €  24 £
Onlinepris158 DKK  24 $  21 €  19 £


Tegn abonnement




Søg direkte i bogen her


▼ Indhold
▼ Din mening
▼ Kunder, som har købt denne titel, købte også

This year's volume of Northern Lights originates from the research programme Global Media Cultures. It is concerned with the ways in which media take part in processes of globalization, including how they challenge existing cultures and create new and alternative symbolic and cultural environments. The volume addresses these questions through theoretical discussions and reexamination of existing international research and through a series of individual empirical studies covering global media phenomenons like the Olympics, the talk show, international beauty contests, satellite television, and media discourses on national culture.

 
Emneområde | Film og medier |
Emneord | Filmteori | Internet |
Specifikt emneord | Dogmefilm | Dokumentarfilm | Filmanalyse | Realisme |
Sprog | Engelsk |

Indhold

Stig Hjarvard: Introduction
Stig Hjarvard: A Mediated World. The Globalization of Society and the Role of Media
Daniel Biltereyst: Globalisation, Americanisation and politicisation of media research
Henrik Søndergaard: Globalization and National Identity in Danish Television. The Return of the Nation
Hanne Bruun: Global Genre and the Complexity of Proximity
Kirsten Frandsen: Globalisation and localisation – TV coverage of the Olympic Games in Sydney 2000
Kevin Robins: Beyond Imagined Community? Transnational Media and Turkish Migrants in Europe
Norbert Wildermuth: Miss World Going 'Deshi'. Addressing an Indian television audience with a global media product
Klaus Bruhn Jensen: Communicating Models. The Relevance of Models for Research on the Worlds of the Internet


Indlæg offentliggøres med navn og e-mail. Forlaget forbeholder sig ret til at redigere og udelade indlæg.


Kunder, som har købt denne titel, købte også

Cultural Encounters at Cape Farewell     Gulløv, Hans Christian, Einar Lund Jensen & Kristine Raahauge
Cultural Encounters at Cape Farewell
2011

Rejsen til landets ende     Lund Jensen, Einar
Rejsen til landets ende
2014

Northern Lights 4     Højbjerg, Lennard & Henrik Søndergaard (red.)
Northern Lights 4
2006

Northern Lights 1     Jerslev, Anne (red.)
Northern Lights 1
2002

Northern Lights 3     Grodal, Torben Kragh, Iben Thorving Laursen & Bente Larsen (red.)
Northern Lights 3
2005





Museum Tusculanums ForlagRådhusvej 192920 Charlottenlund
Tlf. 3234 1414info@mtp.dk
CVR: 8876 8418

Bank: Danske Bank, 1092 København KBIC: DABADKKK
Reg.nr.: 1551Kontonr.: 000 5252 520IBAN: DK98 3000 000 5252520

www.mtp.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbrugerhotline, når du handler hos os.

©2004–2020 Museum Tusculanums Forlag. Alle rettigheder forbeholdes. Ved brug af dette site anerkender og accepterer du, at indholdet på dette site tilhører MTF eller tredjemand fra hvem MTF afleder sine rettigheder, samt at indholdet er ophavsretligt beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftlig samtykke fra MTF. Du anerkender og accepterer yderligere, at varemærker, kendetegn, varenavne, logoer og produkter vist på dette site, er beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra MTF.


Handelsbetingelser Juridiske betingelser Behandling af personlige oplysninger