Boginfo

  
 
Museum Tusculanums Forlag bruger cookies for at huske dine indstillinger. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Accepter cookies
 
Bookmark and Share      Nyhedsbrev   Print siden  

Sonntag, Nina
Einfühlung und Abstraktion
Ästhetisches Erleben in der Theaterarchitektur um 1900

2015, 496 s., hft.
ISBN 978-87-635-4495-5



Vejl. pris410 DKK  63 $  55 €  49 £
Onlinepris328 DKK  50 $  44 €  39 £

▼ Din mening

I kommission for Jovis Verlag

Around 1900 extensive attempts were made to reform theater architecture, turning away from historical and naturalistic models in search of new esthetic solutions that were to enable a physical and mental spatial experience. This architectural staging also drew on insights from psychological esthetics and empathy theory from the last third of the nineteenth century, making use of the effect of colors, forms, and lines, as well as light and spatial disposition on the recipient, in order to achieve a previously unattained emotional control over the viewer. By means of detailed building descriptions, contemporary commentaries, and around 200 images, this book traces this architectural and psychological trail according to the key concepts of “empathy” and “abstraction.”

 
Sprog | Tysk |

 


Indlæg offentliggøres med navn og e-mail. Forlaget forbeholder sig ret til at redigere og udelade indlæg.




Museum Tusculanums ForlagRådhusvej 192920 Charlottenlund
Tlf. 3234 1414info@mtp.dk
CVR: 8876 8418

Bank: Danske Bank, 1092 København KBIC: DABADKKK
Reg.nr.: 1551Kontonr.: 000 5252 520IBAN: DK98 3000 000 5252520

www.mtp.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbrugerhotline, når du handler hos os.

©2004–2020 Museum Tusculanums Forlag. Alle rettigheder forbeholdes. Ved brug af dette site anerkender og accepterer du, at indholdet på dette site tilhører MTF eller tredjemand fra hvem MTF afleder sine rettigheder, samt at indholdet er ophavsretligt beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftlig samtykke fra MTF. Du anerkender og accepterer yderligere, at varemærker, kendetegn, varenavne, logoer og produkter vist på dette site, er beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra MTF.


Handelsbetingelser Juridiske betingelser Behandling af personlige oplysninger