Boginfo

  
 
Museum Tusculanums Forlag bruger cookies for at huske dine indstillinger. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Accepter cookies
 


Habermann, Ulla
En postmoderne helgen?
Om motiver til frivillighed

2007, 382 s., hft.
ISBN 978-87-635-0480-5



Vejl. pris275 DKK  42 $  37 €  33 £
Onlinepris220 DKK  34 $  30 €  26 £


Hvorfor og hvordan bruger mennesker deres tid og engagement i frivilligt arbejde? Bogen behandler det ofte fremhævede paradoks, at fællesskaber og solidaritet ikke længere findes i det senmoderne samfund, samtidig med at det empirisk viser sig, at masser af mennesker yder en frivillig indsats, og at foreningerne blomstrer som aldrig før.
Bogen belyser og sammenligner frivillige i socialt arbejde, idræt og patientforeninger – bl.a. på baggrund af en stor spørgeskemaundersøgelse. Ud over denne undersøgelse af empirien analyseres motiver til frivilligt arbejde historisk. Bogen slutter med overvejelser om frivillighedens bæredygtighed, idet forfatteren spørger: I hvilken form og i hvilken sammenhæng vil frivilligheden udfolde sig fremover – og hvordan vil en postmoderne helgen se ud?

 
Emneområde | Historie | Samfunds­videnskaberne og politik |
Emneord | Kulturhistorie | Senmodernitet | Socialhistorie |
Specifikt emneord | Altruismeforskning | Filantropi | Idræt | Organisationer |
Land | Danmark |
Periode | 19. årh. | 20. årh. |
Sprog | Dansk |

Indhold

Pressen skrev


 






Museum Tusculanums ForlagRådhusvej 192920 Charlottenlund
Tlf. 3234 1414info@mtp.dk
CVR: 8876 8418

Bank: Danske Bank, 1092 København KBIC: DABADKKK
Reg.nr.: 1551Kontonr.: 000 5252 520IBAN: DK98 3000 000 5252520

www.mtp.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbrugerhotline, når du handler hos os.

©2004–2020 Museum Tusculanums Forlag. Alle rettigheder forbeholdes. Ved brug af dette site anerkender og accepterer du, at indholdet på dette site tilhører MTF eller tredjemand fra hvem MTF afleder sine rettigheder, samt at indholdet er ophavsretligt beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftlig samtykke fra MTF. Du anerkender og accepterer yderligere, at varemærker, kendetegn, varenavne, logoer og produkter vist på dette site, er beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra MTF.


Handelsbetingelser Juridiske betingelser Behandling af personlige oplysninger