Boginfo

  
 
Museum Tusculanums Forlag bruger cookies for at huske dine indstillinger. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Accepter cookies
 
Bookmark and Share      Nyhedsbrev   Print siden  

Kraft, Siv Ellen
New Age på bokmarkedet: En analyse av to norske internettbokhandlere

2009, e-publikation
ISBN 978-87-635-3520-5
s. 85-100 i:
CHAOS Vol. 50



 Se udvalgte sider

▼ Din mening


English
An attempt to discuss and measure the increasing extent of New Age literature, this article is based on an analysis of two Norwegian Internet book shops: Bokkilden.no (which is today the largest Internet book shop in Norway) and Tanum.no (which claims to hold the largest offer of what it refers to as »alternative literature«). The research strategy moves along the following steps: First, I explore the literary categories chosen by the bookshops in regard to what is counted as »religion«, and how what from a scholarly perspective may be termed »New Age literature« is categorized; second, I am concerned with the overall extent of »religious« and »New Age«-literature; and third, I discuss the tendencies discovered in relation to theoretical perspectives of secularization and sacralization.

 
Emneområde | Religion og teologi |
Emneord | Internet | Religionshistorie |
Specifikt emneord | Nyreligiøsitet |
Land | Norge |
Periode | 21. årh. |
Sprog | Norsk |





Indlæg offentliggøres med navn og e-mail. Forlaget forbeholder sig ret til at redigere og udelade indlæg.





Museum Tusculanums ForlagRådhusvej 192920 Charlottenlund
Tlf. 3234 1414info@mtp.dk
CVR: 8876 8418

Bank: Danske Bank, 1092 København KBIC: DABADKKK
Reg.nr.: 1551Kontonr.: 000 5252 520IBAN: DK98 3000 000 5252520

www.mtp.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbrugerhotline, når du handler hos os.

©2004–2020 Museum Tusculanums Forlag. Alle rettigheder forbeholdes. Ved brug af dette site anerkender og accepterer du, at indholdet på dette site tilhører MTF eller tredjemand fra hvem MTF afleder sine rettigheder, samt at indholdet er ophavsretligt beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftlig samtykke fra MTF. Du anerkender og accepterer yderligere, at varemærker, kendetegn, varenavne, logoer og produkter vist på dette site, er beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra MTF.


Handelsbetingelser Juridiske betingelser Behandling af personlige oplysninger