Boginfo

  
 
Museum Tusculanums Forlag bruger cookies for at huske dine indstillinger. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Accepter cookies
 
Bookmark and Share      Nyhedsbrev   Print siden  

Haye, Thomas
Nemo Mecenas, nemo modo Cesar. Die Idee der Literaturförderung in der lateinischen Dichtung des hohen Mittelalters

2004, e-publikation
ISBN 978-87-635-0641-0
s. 203-228 i:
Classica et Mediaevalia Vol. 55

27 DKK  4 $   4 €


▼ Din mening



The article deals with the ideas and social conditions of literary patronage in the high middle ages. The author analyses a number of medieval testimonies in which Latin poets discuss their problem to find an adequate patron who is interested in versified panegyric and serious literary entertainment. Given the requirement of higher education and linguistic competence, it is not surprising that most of the Latin poets of the eleventh and twelfth centuries focus their search for a patron on the pontifical courts and especially on the bishops of Rome and Reims.



 
Emneområde | Litteraturvidenskab | Middelalderstudier |
Emneord | Litteraturhistorie |
Periode | Middelalder |
Sprog | Tysk |





Indlæg offentliggøres med navn og e-mail. Forlaget forbeholder sig ret til at redigere og udelade indlæg.





Museum Tusculanums ForlagRådhusvej 192920 Charlottenlund
Tlf. 3234 1414info@mtp.dk
CVR: 8876 8418

Bank: Danske Bank, 1092 København KBIC: DABADKKK
Reg.nr.: 1551Kontonr.: 000 5252 520IBAN: DK98 3000 000 5252520

www.mtp.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbrugerhotline, når du handler hos os.

©2004–2020 Museum Tusculanums Forlag. Alle rettigheder forbeholdes. Ved brug af dette site anerkender og accepterer du, at indholdet på dette site tilhører MTF eller tredjemand fra hvem MTF afleder sine rettigheder, samt at indholdet er ophavsretligt beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftlig samtykke fra MTF. Du anerkender og accepterer yderligere, at varemærker, kendetegn, varenavne, logoer og produkter vist på dette site, er beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra MTF.


Handelsbetingelser Juridiske betingelser Behandling af personlige oplysninger