Boginfo

  
 
Museum Tusculanums Forlag bruger cookies for at huske dine indstillinger. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Accepter cookies
 


Belk, Russell
Artificialization

2005, e-publikation
ISBN 978-87-635-0723-3
s. 102-106 i:
Ethnologia Europaea Vol. 35






Fra begyndelsen af artiklen:
Apart from a small wealthy elite segment of the world that craves natural foods, natural fibers, natural childbirth, organic gardening, feng shui, human powered sports, environmentalism, deep ecology, natural death, and preserves for nature, wildlife, nudity, and aboriginal peoples, what the mass of humanity clearly prefers is an artificial, sanitized, synthetic environment. Through our consumption choices we clearly signal a preference for synthetic foods, artificial additives, genetic modification, pesticides, herbicides, atomic energy, surrogate motherhood, artificial intelligence, Disneyfication, and McDonaldization. This is not mere passive acceptance of conditions foisted upon us by conniving marketers or totalitarian governments. Rather it reveals an active desire for the artificial over the natural, the "real."

 
Emneområde | Antropologi og etnologi |
Emneord | Essay |
Sprog | Engelsk |









Museum Tusculanums ForlagRådhusvej 192920 Charlottenlund
Tlf. 3234 1414info@mtp.dk
CVR: 8876 8418

Bank: Danske Bank, 1092 København KBIC: DABADKKK
Reg.nr.: 1551Kontonr.: 000 5252 520IBAN: DK98 3000 000 5252520

www.mtp.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbrugerhotline, når du handler hos os.

©2004–2020 Museum Tusculanums Forlag. Alle rettigheder forbeholdes. Ved brug af dette site anerkender og accepterer du, at indholdet på dette site tilhører MTF eller tredjemand fra hvem MTF afleder sine rettigheder, samt at indholdet er ophavsretligt beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftlig samtykke fra MTF. Du anerkender og accepterer yderligere, at varemærker, kendetegn, varenavne, logoer og produkter vist på dette site, er beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra MTF.


Handelsbetingelser Juridiske betingelser Behandling af personlige oplysninger